Skip to content
Serit Logo
  • Tjenester
  • Infosenter
  • Kontakt
  • Ansatte
  • Karriere
Meny
  • Tjenester
  • Infosenter
  • Kontakt
  • Ansatte
  • Karriere
Søk
Lukk
  • Support Support Ikon
    • Comtec
    • Datalink IT
    • ITstyring
    • Serit Eltele
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Hålogaland
    • Serit Oslo
    • Serit Tromsø
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Meny
  • Support Support Ikon
    • Comtec
    • Datalink IT
    • ITstyring
    • Serit Eltele
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Hålogaland
    • Serit Oslo
    • Serit Tromsø
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Serit Logo
  • Tjenester

    Tjenester

    • Datasenter
    • Datasikkerhet
      • Serit Sikker Ansatt
    • Forretningsanalyse
    • IT-infrastruktur
    • Klientdrift
    • Microsoft
    • Møterom
    • Servicedesk
      • Servicedesk som en tjeneste
    • Telefoni
    • Utvikling

    Bransjer

    Havbruk

    Velferdsteknologi

    Kommune

    Bygg og anlegg

  • Infosenter

    Fagartikler

    Optimaliser din IT-hverdag

    Hvordan unngå at data kommer på avveie?

    Hvilken Microsoft-lisens er riktig for min bedrift?

    Telefoni for bedrift, hva er den beste løsningen?

    Se alle

    Referanser

    IT-tjenester i praksis

    Digitalisering av Liøya barnehage

    Serit bidro til kostnadsbesparende tiltak ved Lerøys oppdrettsanlegg

    Slik unngår Torghatten Nord omsetningssvikt om bord på sine ferger og hurtigbåter

    Se alle

    Arrangementer

    Kommende arrangementer

    Frokostseminar: Utnytt mulighetene i Microsoft

    Se alle

    Aktuelt

    Siste nyheter fra Serit Gruppen

    Ledige stillinger i Serit Itum

    11. november 2022

    Sikkerhetskultur satt i system

    4. oktober 2022

    Nordmenn dårligst på å beskytte e-post

    21. juni 2022

    Se alle

  • Kontakt
  • Ansatte
  • Karriere
Søk
Lukk
  • Support Support Ikon
    • Comtec
    • Datalink IT
    • ITstyring
    • Serit Eltele
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Hålogaland
    • Serit Oslo
    • Serit Tromsø
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Meny
  • Support Support Ikon
    • Comtec
    • Datalink IT
    • ITstyring
    • Serit Eltele
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Hålogaland
    • Serit Oslo
    • Serit Tromsø
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Serit Logo
Søk
Lukk
  • Forside
  • Tjenester
  • Fagartikler
  • Referanser
  • Arrangementer
  • Aktuelt
  • Karriere
  • Om Serit
  • Ansatte
  • Nettbutikk
  • Kontakt
Meny
  • Forside
  • Tjenester
  • Fagartikler
  • Referanser
  • Arrangementer
  • Aktuelt
  • Karriere
  • Om Serit
  • Ansatte
  • Nettbutikk
  • Kontakt

Fagartikler

Hvordan unngå at data kommer på avveie?

Hvilken Microsoft-lisens er riktig for min bedrift?

Telefoni for bedrift, hva er den beste løsningen?

Se alle

Referanser

Digitalisering av Liøya barnehage

Serit bidro til kostnadsbesparende tiltak ved Lerøys oppdrettsanlegg

Slik unngår Torghatten Nord omsetningssvikt om bord på sine ferger og hurtigbåter

Se alle

Arrangementer

Frokostseminar: Utnytt mulighetene i Microsoft

Se alle

Aktuelt

Ledige stillinger i Serit Itum

Sikkerhetskultur satt i system

Nordmenn dårligst på å beskytte e-post

Se alle

Effektiv drift med oppdatert PC

  • 23. august 2022

Uansett hvilken type virksomhet du driver eller er ansatt i, er det svært viktig å sikre at PC-er som dine medarbeidere bruker til enhver tid er oppdatert med riktig programvare og operativsystem. Blir dette nedprioritert, risikerer du at bedriften din kan bli utsatt for nettbaserte angrep – og at dine medarbeidere ikke får utført jobben sin.

Klientdrift er en løsning som ivaretar oppsett, drift og vedlikehold av PC-er og IT-systemer. Å outsource disse oppgavene til fagpersoner innen IT, vil bidra til store tids- og kostnadsbesparelser for både små og store bedrifter. Velger du denne løsningen er maskinparken i trygge hender – Serit sørger for at alt fungerer optimalt, og at du alltid har en oppdatert PC.

Tetter sikkerhetshull og sikrer stabil drift

Dataangrep skjer stadig oftere, derfor bruker bedrifter i dag langt mer tid på å sikre utstyr og programvare mot uønskede hendelser og sikkerhetstruende aktiviteter. Gjennom klientdrift tilbyr Serit en monitoreringsløsning som sikrer virksomheten mot eksterne trusler. Antivirusprogram inngår som en standard tjeneste i løsningen, men dersom bedriften har behov for et høyere sikkerhetsnivå er det mulig å velge en mer avansert ekstrapakke.

Oppdages det feil som kan påvirke sikkerheten, vil det være mulig å pushe ut en oppdatering til alle PC-brukere i organisasjonen. Løsningen tetter raskt og enkelt et sikkerhetshull som potensielt kunne skadet virksomheten dersom det ikke ble rettet opp i. Både enkelpersonforetak og større firmaer med flere tusen ansatte vil ha stor nytte av tjenesten Sikrere Hverdag. I samarbeid med Serit kommer man frem til løsninger tilpasset din virksomhets spesifikke behov.

Automatisert oppsett og varsel dersom din PC ikke er oppdatert

I tillegg til å holde styr på IT-verktøyene som dine medarbeidere har behov for, sørger Serit for planlagte oppdateringer av programvare og operativsystem – disse installeres fortløpende. De automatiserte oppdateringene bidrar til å eliminere en stor risikofaktor, i tillegg kan bedriften effektivt redusere tidsbruk på vedlikehold av nødvendig utstyr. På denne måten kan dine medarbeidere slippe å bruke tid og energi på kjedelige, administrative oppgaver som ikke er en del av de ordinære arbeidsoppgavene. I stedet kan de konsentrere seg 100 prosent om bedriftens kjernevirksomhet og bruke dyrebar tid på det de er gode på. Det skal være effektivt, trygt og enkelt for medarbeiderne å bruke IT-verktøyene de trenger for å utføre jobben sin.

Bildet viser en mappe med en snurrende pil som skal illustrere kontinuerlig oppdatering av filer og programmer

Dyktige rådgivere ved Serits servicedesk hjelper deg når du har behov for det

Med en avtale om klientdrift er hjelpen nær. Vår servicedesk er åpen hverdager kl. 08.00-16.00, og gir raskt og enkelt tilgang til den nødvendige kompetansen for å ivareta drift og sikkerhet. Dersom du trenger hjelp til oppsett av PC, printer, installasjon av Office-pakken eller har glemt passordet, kan du ringe en av våre dyktige rådgivere. Vi bistår deg med veiledning via telefon eller ved å løse problemet ditt gjennom fjernstyring av PC-en din.

Ved behov for kritisk bistand utenfor normal arbeidstid, er det mulig å etablere en spesialavtale som gir tilgang til en vakttelefon som betjenes døgnkontinuerlig.

Oversikt over maskinparken bidrar til god forutsigbarhet

Med klientdrift får du tilgang til et dashboard som gir god oversikt over bedriftens PC-er, Windows- og antivirusversjoner som er i bruk, garantistatus, m.m. På denne måten kan bedriften enklere planlegge utskiftning og oppgradering til nyere versjoner av PC og programvare. God oversikt gir også bedre forutsigbarhet og langt større mulighet til å avdekke feil og tette sikkerhetshull før det får store konsekvenser for drift og øvrig virksomhet.

Dersom bedriften ikke har gode rutiner for vedlikehold av PC-er, programvare og operativsystem, risikerer du at sikkerheten blir dårligere. Tjenesten Sikrere Hverdag sørger for at dine medarbeidere til enhver tid er operative.

Vil du vite mer om tjenesten? Ta kontakt med en av våre dyktige rådgivere for en uforpliktende samtale.

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet under

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Tromsø

  • Torgeir Solberg
  • torgeir.solberg@tromso.serit.no
  • 934 14 555

Serit ITstyring

  • Tommy Rasmussen
  • tommy@itstyring.no
  • 997 10 997

Serit Eltele

  • Håvard R. Bellika
  • havard.bellika@eltele.serit.no
  • 906 01 645

Serit Comtec

  • Thomas Sørensen
  • thomas@comtec.no
  • 908 78 008

Serit Datalink IT

  • Jan I Christiansen
  • jc@datalinkit.no
  • 990 90 456

Serit Hålogaland

  • Asle Pedersen
  • asle.pedersen@harstad.serit.no
  • 992 87 070

Serit Itum

  • Olav Andreassen
  • olav.andreassen@itum.serit.no
  • 992 23 188

Serit Nidaros

  • Fride Skjefte
  • fride.skjefte@nidaros.serit.no
  • 404 82 140
Mats Indbjør

Serit ProData

  • Mats Indbjør
  • mi@prodata.as
  • 464 44 445

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet

Kontaktskjema Oslo

Kontaktskjema Oslo

Kontaktskjema Tromsø

Kontaktskjema ITstyring

Kontaktskjema Eltele

Kontaktskjema Comtec

Kontaktskjema Datalink IT

Kontaktskjema Hålogaland

Kontaktskjema Itum

Kontaktskjema Nidaros

Kontaktskjema ProData Kirkenes

Serit logo hvit
Serit er en av Norges største selvstendige IT-grupper, med 12 lokalkontorer. Vi er sterkt opptatt av lokal tilstedeværelse og av å bygge nære relasjoner. Vårt fokus er å gjøre IT til et konkurransefortrinn for våre kunder.

Smart IT. God jobbdag.

Smart IT. God jobbdag.

Navigasjon

Tjenester

Referanser

Aktuelt

Arrangementer

Kontakt oss

Finn nærmeste Serit kontor

Ansatte

Bli forhandler

Vil du bli en av oss?

Support

Om Serit

Etiske retningslinjer

Miljøfyrtårn

Bærekraftstrategi

Personvernerklæring

Nettbutikk

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevpåmelding

Linkedin Youtube Facebook
Linkedin Youtube Facebook
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre ditt besøk på nettstedet så godt som mulig. Ved å klikke på «Aksepter» godkjenner du alle informasjonskapsler. Hvis det er visse typer du ikke ønsker å godkjenne, kan du alltid gjøre endringer i innstillinger for informasjonskapsler.
Les mer om personvern.
Innstillinger for informasjonskapslerAkseptér
Personvern- og cookie-policy

Innstillinger for informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din mens du navigerer gjennom nettstedet. Ut av disse informasjonskapslene lagres informasjonskapslene som er kategorisert som nødvendige i nettleseren din, da de er avgjørende for å fungere med grunnleggende funksjoner på nettstedet. Vi bruker også tredjeparts informasjonskapsler som hjelper oss med å analysere og forstå hvordan du bruker dette nettstedet. Disse informasjonskapslene lagres bare i nettleseren din med ditt samtykke. Du har også muligheten til å velge bort disse informasjonskapslene. Men å velge bort noen av disse informasjonskapslene kan ha en innvirkning på nettleseropplevelsen din.
Nødvendige

Disse støtter opp under kjernefunksjonalitet knyttet til sikkerhet. Vi har vurdert disse som nødvendige, og de lagres derfor uten foregående samtykke.

Webanalyse og markedsføring

Informasjonskapsler for webanalyse og markedsføring brukes for å forstå hvordan besøkende bruker nettsiden. Disse informasjonskapslene gir opplysninger om antall besøkende, hvor trafikken kommer fra osv.

Lagre og godta

Please share your location to continue.

Check our help guide for more info.

share your location