Gratis webinar: Hjemmekontor og samarbeid med Microsoft Teams

Microsoft Teams er løsningen på utfordringene mange opplever når de prøver å få til effektivt samarbeid med kunder og kollegaer fra hjemmekontoret. Serit inviterer til gratis, effektive halvtimes webinar på nett for alle som trenger en grunnleggende innføring i samarbeidsverktøyet.

 

Veldig mange virksomheter bruker allerede Office 365-verktøy som Word, Excel, PowerPoint og Outlook. I den samme pakken finner du også Microsoft Teams; en samarbeidsløsning med chat og videokonferanse, gruppesamtaler, fildeling og samskriving. 

Dette lærer du: 

  • Hva er Teams 
  • Hvor finne Teams og hvordan logge på 
  • Hva er nødvendig av utstyr 
  • Hvordan kalle inn til møte 
  • Hvordan delta i møte 
  • Skjermdeling, møtenotater og andre møtefunksjoner 
  • Hvordan opprette Teams 
  • Hvordan invitere interne og eksterne brukere inn i Teamet / gruppen
  • Hvordan jobbe med filer, chatte og søke etter innhold 
  • Litt om varsler, innstillinger kamera/lyd og god møteetikette 

 

Du kan melde deg på arrangementet ved å følge linkene til egen påmeldingsside nedenfor. Webinaret er gratis: 

Vi vil sette opp nye webinarer. Disse blir satt opp på denne siden ila mandag 23. mars. Teams har begrensning på 250 brukere og vi ønsker kjøre det live i teams og at brukerne da også er på Teams. 

Det er ikke nødvendig med forkunnskaper for å ha utbytte av dette webinaret – men det er en fordel om du har installert og logget på Microsoft Teams før kurset starter. 

 Du kan også benytte Teams på web under webinaret hvis du ikke har skriveborsprogrammet installert: 

Og så: 

Send oss en henvendelse, dersom du ønsker en separat opplæring for medarbeidere i din bedrift. Vi kan tilpasse opplæringen etter behov.