Skip to content
Serit Logo
Meny
Tjenester
Infosenter
Kontakt
Ansatte
Karriere
Tjenester

Tjenester

  • Datasenter
  • Datasikkerhet
    • Serit Sikker Ansatt
  • Forretningsanalyse
  • IT-infrastruktur
  • Klientdrift
    • Klient som en tjeneste
  • Microsoft
  • Møterom
  • Servicedesk
    • Servicedesk som en tjeneste
  • Telefoni
  • Utvikling
    • Applikasjons-utvikling
  • Datasenter
  • Datasikkerhet
    • Serit Sikker Ansatt
  • Forretningsanalyse
  • IT-infrastruktur
  • Klientdrift
    • Klient som en tjeneste
  • Microsoft
  • Møterom
  • Servicedesk
    • Servicedesk som en tjeneste
  • Telefoni
  • Utvikling
    • Applikasjons-utvikling
Infosenter

Fagartikler

Optimaliser din IT-hverdag

IoT og datafangst – dette må du vite

IT-infrastruktur – hvorfor er det så viktig?

Hva kjennetegner en kompetent IT-konsulent?

Se alle

Referanser

IT-tjenester i praksis

Datavisualisering skaper verdi for Alta Kraftlag SA

Trofast og kompetent IT-leverandør i over 30 år

Digitalisering av Liøya barnehage

Se alle

Arrangementer

Kommende arrangementer

Teknologidager 2023 – Serit Hålogaland

Teknologidagene i nord 2023

Se alle

Aktuelt

Siste nyheter fra Serit Gruppen

Nasjonal velferdsteknologi-leverandør møter framtida med Serit Eltele  

6. juni 2023

Comtec blir Serit Comtec

15. mai 2023

Serit Gruppen etablerer seg sentralt i Oslo

8. mars 2023

Se alle

Kontakt
Ansatte
Karriere
Søk
Close this search box.
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Serit Comtec
    • Datalink IT
    • ITstyring
    • ProData
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Meny
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Serit Comtec
    • Datalink IT
    • ITstyring
    • ProData
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Serit Logo
Søk
Close this search box.
Meny
  • Forside
  • Tjenester
  • Fagartikler
  • Referanser
  • Arrangementer
  • Aktuelt
  • Karriere
  • Om Serit
  • Ansatte
  • Nettbutikk
  • Kontakt

Fagartikler

IoT og datafangst – dette må du vite

IT-infrastruktur – hvorfor er det så viktig?

Hva kjennetegner en kompetent IT-konsulent?

Se alle

Referanser

Datavisualisering skaper verdi for Alta Kraftlag SA

Trofast og kompetent IT-leverandør i over 30 år

Digitalisering av Liøya barnehage

Se alle

Arrangementer

Teknologidager 2023 – Serit Hålogaland

Teknologidagene i nord 2023

Se alle

Aktuelt

Nasjonal velferdsteknologi-leverandør møter framtida med Serit Eltele  

Comtec blir Serit Comtec

Serit Gruppen etablerer seg sentralt i Oslo

Se alle

Hva kjennetegner en kompetent IT-konsulent?

  • 22. august 2023

En kompetent IT-konsulent er en person med høy faglig kompetanse som kan gi råd og veiledning om informasjonsteknologi til bedrifter. Hovedoppgaven deres er å bistå kunder med å identifisere, planlegge og implementere IT-løsninger som imøtekommer definerte behov.

Hvordan er da arbeidshverdagen til en IT-konsulent?

Arbeidshverdagen til en IT-konsulent vil naturligvis variere fra prosjekt til prosjekt. Noen ganger leies de ut på korte timesoppdrag, og andre ganger jobber de på samme prosjekt i både måneder og år.

I startfasen på et nytt prosjekt gjennomføres det møter, intervjuer og undersøkelser sammen med nøkkelpersoner i bedriften. Hensikten er at IT-konsulenten skal analysere kundens nåværende IT-infrastruktur og identifiserer problemer og behov. Basert på resultater fra analysen, utvikles strategier og løsninger.

I store, komplekse prosjekter kan det være behov for en prosjektleder. Rollen innebærer å utarbeide prosjektplaner, samt organisere og delegere oppgaver. Prosjektlederen må også lede og motivere teamet, overvåke fremdrift, og overholde definerte tidsfrister og budsjettrammer.

For at kunden skal få mest mulig verdi og nytte av leveransen, kan IT-konsulenten gjennomføre opplæring av de implementerte løsningene. Det vil bidra til å gi brukerne en felles forståelse av hvordan de brukes.

Etter leveransen er fullført, tilbyr IT-konsulenter teknisk støtte og vedlikehold etter behov. Det er også mulig å tegne faste avtaler av ulike omfang.

Hva kjennetegner en kompetent IT-konsulent?

IT-bransjen er i rask utvikling, og IT-konsulenter må fortløpende holde seg oppdatert. Dette er svært viktig for at de skal være i stand til å levere verdifull rådgivning og effektive løsninger.

Kompetente IT-konsulenter har til enhver tid solid teknisk kompetanse for prosjektene de jobber med. Bare slik kan de tilby de beste løsningene for sine kunder, samt takle tekniske utfordringer. De må også være i stand til å analysere og forstå kundens komplekse problemer og behov.

For at kunder skal kunne ta informerte og riktige beslutninger for sin bedrift, er de avhengige av å forstå informasjonen som formidles til dem. Derfor er en av de viktigste oppgavene for IT-konsulenter å kommunisere med kunden på kundens nivå.

Sist, men ikke minst – skal IT-konsulenter være kundeorientert og skape verdi for kunden. IT-konsulenter må ha kundens behov og ønsker friskt i minnet, slik at løsningene som leveres imøtekommer kundens forventninger.

Bilde er tatt ovenfra og viser hendene til fire mennesker som sitter ved et bord og jobber på laptoper, nettbrett og papirer

Hva er viktig for Serits IT-konsulenter?

Vi har et helhetlig fokus på menneskene vi møter – uavhengig av om de er IT-eksperter eller ei. For oss er det viktig at våre kunder føler seg trygge, ivaretatte og informerte – alltid. Våre IT-konsulenter skal kommunisere teknisk informasjon enkelt og tydelig, slik at kunden forstår, og kan ta nødvendige beslutninger basert på denne informasjonen.

Serits IT-konsulenter jobber hver dag for å levere gode løsninger. Vi brenner for at våre kunder skal sitte igjen med positive opplevelser fra prosessen vi gikk gjennom sammen.

Vår dør er alltid åpen. Ta kontakt, så slår vi av en prat over en kopp kaffe.

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet under

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Tromsø

  • Torgeir Solberg
  • torgeir.solberg@tromso.serit.no
  • 934 14 555

ITstyring

  • Tommy Rasmussen
  • tommy@itstyring.no
  • 997 10 997

Serit Eltele

  • Håvard R. Bellika
  • havard.bellika@eltele.serit.no
  • 906 01 645

Comtec

  • Thomas Sørensen
  • thomas@comtec.no
  • 908 78 008

Datalink IT

  • Jan I Christiansen
  • jc@datalinkit.no
  • 990 90 456

Serit Hålogaland

  • Asle Pedersen
  • asle.pedersen@harstad.serit.no
  • 992 87 070

Serit Itum

  • Olav Andreassen
  • olav.andreassen@itum.serit.no
  • 992 23 188

Serit Nidaros

  • Fride Skjefte
  • fride.skjefte@nidaros.serit.no
  • 404 82 140
Mats Indbjør

ProData

  • Mats Indbjør
  • mi@prodata.as
  • 464 44 445

CentPro

  • Thomas Ryste
  • thomas@centpro.no
  • 467 67 699

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet

Kontaktskjema Oslo

Kontaktskjema Oslo

Kontaktskjema Tromsø

Kontaktskjema ITstyring

Kontaktskjema Eltele

Kontaktskjema Comtec

Kontaktskjema Datalink IT

Kontaktskjema Hålogaland

Kontaktskjema Itum

Kontaktskjema Nidaros

Kontaktskjema ProData Kirkenes

Kontaktskjema CentPro

Serit logo hvit

Serit er en av Norges største selvstendige IT-grupper, med 12 lokalkontorer. Vi er sterkt opptatt av lokal tilstedeværelse og av å bygge nære relasjoner. Vårt fokus er å gjøre IT til et konkurransefortrinn for våre kunder.

Smart IT. God jobbdag.

Navigasjon

Tjenester

Referanser

Aktuelt

Arrangementer

Kontakt oss

Finn nærmeste Serit kontor

Ansatte

Bli forhandler

Vil du bli en av oss?

Support

Om Serit

Etiske retningslinjer

Miljøfyrtårn

Bærekraftstrategi

Personvernerklæring

Nettbutikk

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevpåmelding

Linkedin Youtube Facebook
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre ditt besøk på nettstedet så godt som mulig. Ved å klikke på «Aksepter» godkjenner du alle informasjonskapsler. Hvis det er visse typer du ikke ønsker å godkjenne, kan du alltid gjøre endringer i innstillinger for informasjonskapsler.
Les mer om personvern.
Innstillinger for informasjonskapslerAkseptér
Personvern- og cookie-policy

Innstillinger for informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din mens du navigerer gjennom nettstedet. Ut av disse informasjonskapslene lagres informasjonskapslene som er kategorisert som nødvendige i nettleseren din, da de er avgjørende for å fungere med grunnleggende funksjoner på nettstedet. Vi bruker også tredjeparts informasjonskapsler som hjelper oss med å analysere og forstå hvordan du bruker dette nettstedet. Disse informasjonskapslene lagres bare i nettleseren din med ditt samtykke. Du har også muligheten til å velge bort disse informasjonskapslene. Men å velge bort noen av disse informasjonskapslene kan ha en innvirkning på nettleseropplevelsen din.
Nødvendige

Disse støtter opp under kjernefunksjonalitet knyttet til sikkerhet. Vi har vurdert disse som nødvendige, og de lagres derfor uten foregående samtykke.

Webanalyse og markedsføring

Informasjonskapsler for webanalyse og markedsføring brukes for å forstå hvordan besøkende bruker nettsiden. Disse informasjonskapslene gir opplysninger om antall besøkende, hvor trafikken kommer fra osv.

Lagre og godta