Mange bedrifter tar kostnaden for sine ansattes mobiler og mobilabonnement. Naturlig nok varierer det på både størrelsen og bransje på de ulike bedriftene, og derav hvilke behov de har. Det kan være utfordrende å vite hvilken løsning som passer best for din bedrift og dine ansatte. Heldigvis finnes det hjelp å få.
Telefoni for bedrifter tar for seg en stor og vesentlig del av alt som har med kommunikasjon å gjøre, både intern og ekstern. Tilgjengelighet er nøkkelordet når vi snakker om kommunikasjon. Ikke bare tilgjengelighet mellom de ansatte eller til kunder – men også til mobilnettet. Telefoni er en del av den viktige infrastrukturen i en bedrift og kan sys sammen med tjenester som for eksempel kundeservice og support.
Ha oversikt, alltid
Det er flere fordeler med å ha bedriftsløsning for telefoni. Da har du til enhver tid en erfaren person og et system å henvende deg til skulle det være noe. Noen som kan gi gode råd og anbefalinger, samt bistå med administrering av mobilabonnement i bedriften, og alt som er inkludert tjenesten telefoni.
Det fører med seg en rekke muligheter ved å ha mobilabonnement gjennom en IT-leverandør. Alle bedriftens ansatte får tilgang til et system hvor de kan gå inn å få oversikt over eget abonnement, samt ta ut rapporter og kalkyler på forbruk og kostnader. I tillegg vil én bestemt person i bedriften ha mulighet til å gå inn å endre abonnementer skulle behov endre seg.
Behov og bruksmønster
Alle ansatte har ulike behov og bruksmønster. Tjenester som er viktig for noen, kan være helt overflødige for andre. Da er det gunstig med frihet til å velge de tjenestene som er nyttige, og i samme slengen spare penger ved å kutte unødvendige tjenester. Noen ansatte trenger mye data, andre lite. Og for noen, er kanskje dekning det viktigste av alt.
Det kan være penger å spare ved å samle alle mobilabonnement i bedriften hos en ekstern leverandør. Det gir mulighet for å forhandle seg til bedre priser og avtaler, i tillegg til at selve driften av utstyr og abonnement forenkles. Det viktigste er at både bedriften og de ansatte får de riktige produktene, abonnementene og funksjonene som de trenger for å utføre sine arbeidsoppgaver.
Skreddersøm for din bedrift
Telenor og Telia er de to største nettoperatørene i Norge, og de dekker hele landet. Serit samarbeider med begge, i tillegg til nettoperatørene Unifon og Saga Mobil. Sistnevntes spesialitet er å skreddersy løsninger for bedrifter – enten det er et enkeltmannsforetak eller et stort konsern.
Gjennom et samarbeid mellom nettoperatører og IT-leverandører kan bedrifter få skreddersydd kommunikasjonsløsninger slik at det er optimalisert for den enkelte bedrift. Vi i Serit brenner for å skape digitale løsninger som holder for en moderne arbeidsplass. Vi setter opp forenklede systemer som hjelper deg slik at du kan gi dine kunder den beste servicen. Ta kontakt dersom du ønsker å høre mer om en moderne mobilløsning som kan tilpasses din bedrift.