Skip to content
Serit Logo
  • Tjenester

    Tjenester

    • Datasenter
    • Datasikkerhet
      • Data Loss Prevention (DLP)
      • Endepunktsikring fra Serit
      • Serit Sikrere Ansatt
      • Serit sikrere nettverk
      • Serit Sikkerhetsledelse
      • Tofaktorautentisering (2FA)
    • Forretningsanalyse
    • IT-infrastruktur
    • Klientdrift
      • Serit sikrere klient
    • Microsoft 365
      • Microsoft Azure  
      • Microsoft 365 Business Premium 
    • Microsoft Copilot
      • Microsoft Copilot Chat
      • Microsoft Copilot i Excel – alt du må vite!
      • Microsoft Copilot i Windows 11 – din AI-assistent rett på PC-en
      • Microsoft Copilot i Teams
      • Microsoft Copilot i Power BI
      • Microsoft Copilot i Word
      • Microsoft Copilot i Outlook
      • Microsoft Copilot i PowerPoint
    • Møterom
    • Servicedesk
      • Serit servicedesk
    • Utvikling
      • Applikasjons-utvikling
    • Datasenter
    • Datasikkerhet
      • Data Loss Prevention (DLP)
      • Endepunktsikring fra Serit
      • Serit Sikrere Ansatt
      • Serit sikrere nettverk
      • Serit Sikkerhetsledelse
      • Tofaktorautentisering (2FA)
    • Forretningsanalyse
    • IT-infrastruktur
    • Klientdrift
      • Serit sikrere klient
    • Microsoft 365
      • Microsoft Azure  
      • Microsoft 365 Business Premium 
    • Microsoft Copilot
      • Microsoft Copilot Chat
      • Microsoft Copilot i Excel – alt du må vite!
      • Microsoft Copilot i Windows 11 – din AI-assistent rett på PC-en
      • Microsoft Copilot i Teams
      • Microsoft Copilot i Power BI
      • Microsoft Copilot i Word
      • Microsoft Copilot i Outlook
      • Microsoft Copilot i PowerPoint
    • Møterom
    • Servicedesk
      • Serit servicedesk
    • Utvikling
      • Applikasjons-utvikling
  • Infosenter

    Fagartikler

    Optimaliser din IT-hverdag

    Gjør deg klar for Windows 11

    Copilot vs ChatGPT – Hva er forskjellen, og hvilken passer best for deg?

    Microsoft Copilot – security

    Se alle

    Referanser

    IT-tjenester i praksis

    Drifter 40 Ifront Karriere-lokasjoner

    Egga Utvikling sparer verdifulle timer med Microsoft Copilot 

    Consto gjør suksess med skreddersydd IT-system: –Et viktig konkurransefortrinn for oss

    Se alle

    Arrangementer

    Kommende arrangementer

    Webinar: Hva kan du bruke Copilot til?

    Teknologidagene i Vest 2025

    Teknologidagene i nord 2025

    Se alle

    Aktuelt

    Siste nyheter fra Serit Gruppen

    Serit setter cyberangrep på dagsordenen 

    28. March 2025

    Drømmer om å komme først inn på oppløpet i Trondheim! 

    24. February 2025

    Årets SMB-partner! 

    10. February 2025

    Se alle

  • Kontakt
  • Ansatte
  • Karriere
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Serit Prodata
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Serit Prodata
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Serit Logo
  • Forside
  • Tjenester
  • Fagartikler
  • Referanser
  • Arrangementer
  • Aktuelt
  • Karriere
  • Om Serit
  • Ansatte
  • Nettbutikk
  • Kontakt
  • Support
    • Serit Eltele Kundesenter
    • Serit Hålogaland Kundesenter
    • Serit Itum Kundesenter
    • Serit Nidaros Kundesenter
    • Serit Tromsø Kundesenter
    • Impero IT
    • Serit Prodata

Fagartikler

Gjør deg klar for Windows 11

Copilot vs ChatGPT – Hva er forskjellen, og hvilken passer best for deg?

Microsoft Copilot – security

Se alle

Referanser

Drifter 40 Ifront Karriere-lokasjoner

Egga Utvikling sparer verdifulle timer med Microsoft Copilot 

Consto gjør suksess med skreddersydd IT-system: –Et viktig konkurransefortrinn for oss

Se alle

Arrangementer

Webinar: Hva kan du bruke Copilot til?

Teknologidagene i Vest 2025

Teknologidagene i nord 2025

Se alle

Aktuelt

Serit setter cyberangrep på dagsordenen 

Drømmer om å komme først inn på oppløpet i Trondheim! 

Årets SMB-partner! 

Se alle

Hvordan kan IT-support sikre smidig drift?

  • 20. June 2023

IT-relaterte hendelser som feilmeldinger og driftsforstyrrelser kan være overveldende for de fleste. Tenk så frigjørende og kostnadseffektivt det hadde vært å la noen andre ta seg av slike episoder når de dukker opp. Vi snakker om IT-support.

Alle bedrifter er avhengige av en pålitelig IT-drift for å opprettholde effektivitet og produktivitet. For at bedriftens medarbeidere skal kunne fokusere 100 prosent på sine arbeidsoppgaver, kan det være gunstig å ha tilgang til IT-support gjennom en ekstern IT-leverandør.

Hva er egentlig IT-support?

IT-support, servicedesk, brukerstøtte – kjært barn har mange navn. Dette er en tjeneste som tilbys små og store bedrifter hvor IT-leverandører håndterer tekniske problemer og utfordringer fortløpende for kunden. IT-support fungerer som en støttefunksjon, slik at din bedrifts IT-utfordringer prioriteres og tas tak i dersom problemer oppstår. Ekstern IT-support sikrer smidig drift av IT-systemer, og gir bedrifter forutsigbarhet.

Hva kan IT-support hjelpe meg med?

Alle IT-relaterte hendelser kan meldes inn til IT-support. Stort som smått. Eksempelvis:

  • Problemer med pålogging, e-postkonto, nettverk eller skriver
  • Programmer som ikke fungerer
  • Problemer med e-postkonto
  • Passord som ikke fungerer
  • Feilsøking i SharePoint eller Azure
  • Sikkerhetshendelser som krever umiddelbar håndtering

I tillegg håndterer IT-support lisensavtaler, samt overvåker servere for å sikre oppetid.

Bilde viser et tastatur med teksten "IT Support" på den ene knappen

Det er flere måter å melde inn hendelser på. Alle kunder kan registrere saker i en selvbetjeningsportal. I dette systemet kan du også logge inn å følge status på saken din til enhver tid. I tillegg kan du benytte deg av e-post eller telefon for å melde inn hendelser, hvis det er å foretrekke.

Fordelen med å ha en IT-supportavtale er at dere får prioritet i saksbehandlingen. Kunder uten avtale kan aldri prioriteres over de som har en avtale. Når en sak kommer inn, tar teamet på førstelinje en rask vurdering av omfang og alvorlighetsgrad. Ofte tas oppgaven tak i umiddelbart, for eksempel med fjernhjelp via TeamViewer. Av og til sendes den videre til de som har best kompetanse på feltet så de kan håndtere saken på best mulig måte.

Hvorfor lønner det seg å ha tilgang til ekstern IT-support?

Hensikten er å sikre at all drift og administrasjon av din bedrifts IT-miljø ivaretas til enhver tid. Det er en rekke fordeler ved å leie inn noen med bred kunnskap og erfaring innenfor teknologiske områder. Bedriften kan redusere kostnader ved å ikke ha intern IT-avdeling. Det spares tid på opplæring, og dere slipper unna stress som kan oppstå ved ferieavvikling.

Bedriften betaler for tjenestene som faktisk brukes, og dere velger selv hvilken grad av IT-support dere trenger. For noen holder det å kunne kontakte support i vanlig arbeidstid, mens andre kan ha behov for å ha IT-support tilgjengelig 24/7. Sistnevnte kan være gunstig for bedrifter med kritiske systemer. Dersom behov endrer seg er det alltid mulig å skalere opp eller ned, i tråd med bedriftens vekst.

Skreddersydd IT-supportavtale

IT-support er aktuelt for alle som ønsker å overlate drift av IT-miljø til en pålitelig IT-leverandør, slik at de kan frigjøre interne ressurser og fokusere på kjernevirksomheten. Serit har mange kompetente medarbeidere med over 20 års erfaring som din bedrift kan dra nytte av. Vi skreddersyr supportavtale slik at den passer deres behov. Uansett om din bedrift har én eller 1000 ansatte, så er vi IT-leverandøren for deg. Ta kontakt for en prat – døren vår er alltid åpen.

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet under

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Tromsø

  • Torgeir Solberg
  • torgeir.solberg@tromso.serit.no
  • 934 14 555

ITstyring

  • Tommy Rasmussen
  • tommy@itstyring.no
  • 997 10 997

Serit Eltele

  • Håvard R. Bellika
  • havard.bellika@eltele.serit.no
  • 906 01 645

Serit Comtec

  • Thomas Sørensen
  • thomas@comtec.no
  • 908 78 008

Serit Hålogaland

  • Asle Pedersen
  • asle.pedersen@harstad.serit.no
  • 992 87 070

Serit Itum

  • Olav Andreassen
  • olav.andreassen@itum.serit.no
  • 992 23 188

Serit Nidaros

  • Fride Skjefte
  • fride.skjefte@nidaros.serit.no
  • 404 82 140
Mats Indbjør

ProData

  • Mats Indbjør
  • mi@prodata.as
  • 464 44 445

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet

Kontaktskjema Oslo

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Oslo

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Tromsø

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema ITstyring

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Eltele

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Abacus

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Hålogaland

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Itum

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Nidaros

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema ProData Kirkenes

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Serit logo hvit

Serit er en av Norges største selvstendige IT-grupper, med 28 lokalkontorer. Vi er sterkt opptatt av lokal tilstedeværelse og av å bygge nære relasjoner. Vårt fokus er å gjøre IT til et konkurransefortrinn for våre kunder.

Smart IT. God jobbdag.

Navigasjon

Tjenester

Referanser

Aktuelt

Arrangementer

Kontakt oss

Finn nærmeste Serit kontor

Ansatte

Bli forhandler

Vil du bli en av oss?

Support

Om Serit

Etiske retningslinjer

Miljøfyrtårn

Bærekraftstrategi

Personvernerklæring

Nettbutikk

Vi sponser

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevpåmelding

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Linkedin Youtube Facebook
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo