Skiftningene i den teknologiske verden går stadig raskere. Endringer i teknologiske livsløp ble tidligere målt i tiår. Med sin flytende utvikling i skyen, er nå endringene vanskeligere å måle.
For kort tid siden hadde alle organisasjoner eget IT-personell for å drifte tung IT-infrastruktur under eget tak. Vi ser nå at de tradisjonelle maskinrommene smuldrer bort sammen med det lokale IT-personalet. Greier organisasjonene å henge med?
Den tunge infrastrukturen med store serverparker ute hos kunder forvitrer, og løsninger materialiseres i skyløsninger. Krympede serverparker gir erfaringsmessig kutt i IT-stillingene ute i næringslivet. IT-miljøene i SMB-markedet forvitrer.
Samtidig som maskinrommene krymper ser vi at teknologien på arbeidspultene vokser. Det er stadig flere enheter koblet til nett per ansatt i firmaet. Tendensen er også at de ansatte i større grad enn før ønsker å kunne bestemme egne plattformer å jobbe fra. Dette stiller også nye krav til rutiner rundt anskaffelse, drifting og avhending av teknologisk utstyr.
Ansatte har gjerne også egne enheter som de ønsker å benytte i jobbsammenheng. De teknologiske grensene mellom jobb og privatliv viskes ut.
Dette stiller nye krav til drift- og sikkerhet i organisasjonen, samtidig som et større antall enheter per ansatt gir større behov for brukerstøtte. Antallet enheter gir større angrepsflater og økt risiko, spesielt om en større andel av enhetene er i privat eie.
Totaler av dette gir nye behov for driftsstøtte og tilgang til et kompetent kundesenter som sluttbrukerne kan støtte seg til. Serit Kundesenter støtter næringslivets IT-behov. Vårt kundesenter er bygd ut for å støtte opp under de IT-behovene som næringslivet har i dag. Ta kontakt med ditt lokale Serit-kontor for å stifte nærmere kjennskap til de løsningene som kan underbygge dine nye driftsbehov.