Til vårt kontor i Kristiansand søker vi nå en engasjert Kundeansvarlig. Du trives med salg, ledelse og rådgivning og har energi og "drive" som bidrar til at "forretningen" vokser i egen kundeportefølje.

Kundeansvarlig skal fokusere på de tjenestene som gir størst positiv effekt for kunden, samt sørge for at kunden er i stand til/har kapasitet til å lære seg og ta i bruk disse.

Som Kundeansvarlig vil det være avgjørende å skape tillitt, gi råd og veiledning og ikke minst selge inn alle Serit sine tjenester til eksisterende kundeportefølje og potensielt nye kunder gjennom en løsningsorientert tilnærming.

Arbeidsoppgaver
Hva forventer vi av Kundeansvarlig:

  • Arbeider målrettet for å oppnå budsjett
  • Kartlegge potensielle kunder (fokuskunder) i samråd med andre relevante ressurser i organisasjonen og utarbeide/oppdatere prospekt lister
  • Identifisere og forstå kundens sentrale forretningsdrivere
  • Synliggjøre potensielle prosessforbedringer og tekniske løsninger som vil støtte disse
  • Utarbeide og gjennomføre kundepresentasjoner, tilbud og kontrakter
  • Aktivt trene og søke relevant informasjon og kompetanse for å ligge i forkant og holde seg faglig oppdatert

Kvalifikasjoner
For å lykkes som Kundeansvarlig må du ha:

  • God forretningsforståelse og evne til å se sammenhenger mellom virksomhet, prosess, informasjon og teknologi
  • Erfaring med effektivisering av prosesser og gjerne som prosjekteier
  • Oppdatert på de nyeste teknologitrendene og god breddekompetanse
  • Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, både muntlig og skriftlig
  • Du vet hvordan utnytte teknologi for å effektivisere kundens hverdag

Vi ønsker at du har erfaring innen flest mulig av følgende områder:
Microsoft Office 365 applikasjoner, Nettverk og sikkerhet, IT drift rundt digitalisering, økt effektivisering og gjennom smarte løsninger, IT rådgivning og kompetanseheving på applikasjonsnivå, forståelse for AI og IOT.

Personlige egenskaper

  • Relasjonsbygging faller naturlig for deg, og du trives aller best ute hos kundene.
  • Du har evnen til å forstå og sette deg inn i komplisert teknologi og synliggjøre nytteverdi for kundene.
  • Du er ikke redd for å utfordre og rådgi kunder innen digital plattform, digital transformasjon, Smart IT og nytteverdien i ledergruppen hos kundene.
  • Du er selvdreven og stoler på egen vurderingsevne, er lærevillig og evner å sette ny læring ut i praksis med gode resultat.
  • Du er strukturert i din tilnærming, og har sterk gjennomføringsevne.
  • Du har gode samarbeidsevner både internt og eksternt, og du ser når det er behov for ditt bidrag selv om det er utenfor ditt ansvarsområde.

Vi tilbyr

  • En utfordrende jobb i et selskap med sterk salgskultur, høy fagkompetanse og et brennende engasjement for god kunderådgivning.
  • Tett samarbeid med presales, konsulenter og kundesenter.
  • Et faglig sterkt og inkluderende miljø.
  • En trygg arbeidsplass preget av langsiktig tankegang og god økonomi.
  • Konkurransedyktige betingelser.

For mer informasjon ta kontakt med:
Janne Krohn Grimsmo // Senior Rådgiver // 918 94 302

Se utlysningen på Finn.no // Søk på stillingen