Vi får stadig flere oppdrag hos våre kunder og søker derfor flere IT-konsulenter til vårt supportteam i Tromsø. Vi har nå to ledige stillinger i Serit Tromsø.
Serit Tromsø driver IT-support for flere av de største selskapene i regionen, og nasjonalt. Vi har et motivert supportteam som bygger kompetanse i ytterste ledd og får jobbe fokusert med å løse alle typer IT-oppgaver som kommer inn.
I supportteamet liker vi å finne smarte løsninger på hverdagslige problemer. Vi trives med å jobbe selvstendig og tar eierskap i arbeidet som legger ned. Samtidig løfter vi blikket, ser helheten og trekker i samme retning som resten av selskapet. Vi ser verdien av å automatisere, sikre, forenkle og videreutvikle, og interesserer oss for nye teknologier med øye for hvordan disse kan være av verdi både for oss og våre kunder. Gode kommunikasjonsegenskaper mot kunder blir verdsatt.
Ingen dager er like og oppgavene gir god anledning til spesialisering innen områder som nettverk, sikkerhet, datasenter, sky og klient. Vi jobber mye med Microsoft Azure, Ad, 365, og Power-plattformen, Intune, MFA, Virtual desktop.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene går i hovedsak ut på å supportere brukere med alle typer IT-spørsmål de måtte ha, feilsøking, problemløsning, identity management, overvåkning av kritiske systemer og infrastruktur, og delta i prosjekter med utrulling av ny infrastruktur. Supporten utøves som regel remote over telefon, e-post, og i enkelte tilfeller ute hos kunde. En viktig del av jobben er å inngå i rulleringen rundt vår felles servicedesk og følge opp og løse saker fortløpende. Ditt bidrag til kunnskapsbygging gjennom dokumentasjon vil være uvurderlig.
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonene vi ser etter er relevant erfaring og utdanning innen IT og at du har både en teoretisk og praktisk forståelse av hvordan maskinvare og programvare fungerer. Kjennskap til teknologiene som er beskrevet over er en fordel. Du må kunne kommunisere godt både på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.
Egenskaper
Egenskapene vi ser etter er at du finner motivasjon i det å hjelpe andre. Du er nysgjerrig på å finne løsninger på problemer og har god orden og struktur i arbeidet. Videre er du er en lagspiller som stiller opp for andre og tar i et ekstra tak. Du ønsker også å videreutvikle deg selv faglig gjennom kursing og sertifiseringer og om du vil bli best av alle innenfor ditt område så applauderer vi det. Vi setter også pris på humor og godt humør i hverdagen.