Etter oppstart i 2015 har Optime Subsea blitt et internasjonalt selskap med over 80 ansatte. Det ble nødvendig å forenkle og sikre IT-arbeidet, og da falt valget enkelt på Microsoft 365 levert av Serit.
– Vi har skalert fra fire til åtti ansatte på bare et par år. Underveis har det har vært ekstremt viktig for oss å bruke verktøy og utstyr som kan være med på skaleringen, og vi valgte derfor Microsoft 365 med Serit Itum som driftspartner, forteller Jan-Fredrik Carlsen, daglig leder Optime Subsea.
Se hvordan Optime Subsea bruker Microsoft 365:
Moderne samarbeid og mobilitet med Microsoft 365
– Med Microsoft 365 til bunn for arbeidsprosessene våre kan vi på Notodden-kontoret jobbe i samme dokument som kollegaene våre på kontoret i Houston samtidig som vi ser hverandre i digitale konferanserom. Det har vært ekstremt viktig for suksessen vår, forklarer Carlsen.
Som de fleste andre ble Optime Subsea rammet av koronapandemien i 2020, og ble nødt til å finne nye måter å arbeide sammen på. For Optime Subsea var restriksjonene på fysiske kundemøter en av de største utfordringene i pandemien.
De forklarte situasjonen til Serit Itum som raskt fant en løsning – en hjelm med innebygd kamera koblet til Microsoft Teams.
– Med hjelmen kan vi kjøre kundemøter på Microsoft Teams og vise frem utstyret vårt i produksjonsfasilitetene, sier Carlsen.
Salgssjef i Serit Itum, Olav Andreassen, har stor tro på at Optime Subsea vil fortsette å vokse i årene som kommer.
– De har fått de riktige løsningene på plass som tilrettelegger for fremtidig vekst. Med Microsoft 365 får de tilgjengeligheten, sikkerheten og verktøyene de trenger, forklarer han.