Skip to content
Serit Logo
  • Tjenester

    Tjenester

    • Datasenter
    • Datasikkerhet
      • Data Loss Prevention (DLP)
      • Endepunktsikring fra Serit
      • Serit Sikrere Ansatt
      • Serit sikrere nettverk
      • Serit Sikkerhetsledelse
      • Tofaktorautentisering (2FA)
    • Forretningsanalyse
    • IT-infrastruktur
    • Klientdrift
      • Serit sikrere klient
    • Microsoft 365
      • Microsoft Azure  
      • Microsoft 365 Business Premium 
    • Microsoft Copilot
      • Copilot-kurs
      • Microsoft Copilot Chat
      • Microsoft Copilot i Excel – alt du må vite!
      • Microsoft Copilot i Windows 11 – din AI-assistent rett på PC-en
      • Microsoft Copilot i Teams
      • Microsoft Copilot i Power BI
      • Microsoft Copilot i Word
      • Microsoft Copilot i Outlook
      • Microsoft Copilot i PowerPoint
    • Møterom
    • Servicedesk
      • Serit servicedesk
    • Utvikling
      • Applikasjons-utvikling
    • Datasenter
    • Datasikkerhet
      • Data Loss Prevention (DLP)
      • Endepunktsikring fra Serit
      • Serit Sikrere Ansatt
      • Serit sikrere nettverk
      • Serit Sikkerhetsledelse
      • Tofaktorautentisering (2FA)
    • Forretningsanalyse
    • IT-infrastruktur
    • Klientdrift
      • Serit sikrere klient
    • Microsoft 365
      • Microsoft Azure  
      • Microsoft 365 Business Premium 
    • Microsoft Copilot
      • Copilot-kurs
      • Microsoft Copilot Chat
      • Microsoft Copilot i Excel – alt du må vite!
      • Microsoft Copilot i Windows 11 – din AI-assistent rett på PC-en
      • Microsoft Copilot i Teams
      • Microsoft Copilot i Power BI
      • Microsoft Copilot i Word
      • Microsoft Copilot i Outlook
      • Microsoft Copilot i PowerPoint
    • Møterom
    • Servicedesk
      • Serit servicedesk
    • Utvikling
      • Applikasjons-utvikling
  • Infosenter

    Fagartikler

    Optimaliser din IT-hverdag

    Gjør deg klar for Windows 11

    Copilot vs ChatGPT – Hva er forskjellen, og hvilken passer best for deg?

    Microsoft Copilot – security

    Se alle

    Referanser

    IT-tjenester i praksis

    Drifter 40 Ifront Karriere-lokasjoner

    Egga Utvikling sparer verdifulle timer med Microsoft Copilot 

    Consto gjør suksess med skreddersydd IT-system: –Et viktig konkurransefortrinn for oss

    Se alle

    Arrangementer

    Kommende arrangementer

    Webinar: Hva kan du bruke Copilot til?

    Teknologidagene i Vest 2025

    Teknologidagene i nord 2025

    Se alle

    Aktuelt

    Siste nyheter fra Serit Gruppen

    Få en mer effektiv arbeidsdag med Copilot-kurs

    23. May 2025

    Serit setter cyberangrep på dagsordenen 

    28. March 2025

    Drømmer om å komme først inn på oppløpet i Trondheim! 

    24. February 2025

    Se alle

  • Kontakt
  • Ansatte
  • Karriere
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Serit Prodata
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Serit Prodata
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Serit Logo
  • Forside
  • Tjenester
  • Fagartikler
  • Referanser
  • Arrangementer
  • Aktuelt
  • Karriere
  • Om Serit
  • Ansatte
  • Nettbutikk
  • Kontakt
  • Support
    • Serit Eltele Kundesenter
    • Serit Hålogaland Kundesenter
    • Serit Itum Kundesenter
    • Serit Nidaros Kundesenter
    • Serit Tromsø Kundesenter
    • Impero IT
    • Serit Prodata

Fagartikler

Gjør deg klar for Windows 11

Copilot vs ChatGPT – Hva er forskjellen, og hvilken passer best for deg?

Microsoft Copilot – security

Se alle

Referanser

Drifter 40 Ifront Karriere-lokasjoner

Egga Utvikling sparer verdifulle timer med Microsoft Copilot 

Consto gjør suksess med skreddersydd IT-system: –Et viktig konkurransefortrinn for oss

Se alle

Arrangementer

Webinar: Hva kan du bruke Copilot til?

Teknologidagene i Vest 2025

Teknologidagene i nord 2025

Se alle

Aktuelt

Få en mer effektiv arbeidsdag med Copilot-kurs

Serit setter cyberangrep på dagsordenen 

Drømmer om å komme først inn på oppløpet i Trondheim! 

Se alle

Alta Omsorgssenter – et dynamisk prosjekt for Serit Eltele

  • 1. October 2020

Arbeidet med et av Norges største og mest moderne omsorgssenter har nærmest ført til unntakstilstand for både IT- leverandør og oppdragsgiver.

Fem unike bygg, som totalt utgjør et areal på rundt 24 000 kvadratmeter og består av flere avdelinger og funksjoner, skal nå huse 168 beboere. Ny teknologi skal gjøre hverdagen tryggere og mer effektiv for både beboere og ansatte, og det er ikke bare vaktrom og beboerrom som har blitt utstyrt med det siste innen teknologi. Ikke mindre enn 150 kontorer får nå på plass riktig IT-utstyr. Det samme gjør tidsriktige møterom, som skal optimaliseres for fysiske møter og ikke minst videomøter.

Dynamisk prosjektgjennomføring 

Direktør Jens-Harald Jenssen i Serit Eltele sier at totalleveransen til Alta Omsorgssenter i Alta er spesiell på flere måter. Ikke bare er bygget spesielt hva angår utforming og areal, med mange avdelinger, etasjer og rom som skal ha riktig utstyr og velferdsteknologiske fasiliteter. Prosjektet har vært «vanvittig» også i omfang og kompleksitet.

– Det har nærmest vært unntakstilstand for både oss som jobber i Serit Eltele og for de involverte i Alta kommune. Våre prosjektledere har hatt ukentlige møter med kommunen der vi i fellesskap har kommet fram til de beste løsningene. Både med tanke på tekniske løsninger og økonomiske rammer. Dette har absolutt vært et dynamisk prosjekt.

Han beskriver Alta kommune som en kanongod oppdragsgiver. 
– Kommunen har stilt krav hele veien og samtidig gitt oss rom for å finne gode løsninger sammen med våre leverandører. Vi har hatt et særlig fokus på å finne en god match mellom det å tilby fremtidsrettede løsninger og ivareta en god totaløkonomi i prosjektet for kunden, sier Jenssen.

GODT KJENT PÅ AOS: Tor Gøran Fredriksen og Tore Silkoset fra Serit Eltele er tekniske konsulenter. De kjenner etter hvert hver krik og krok på Alta Omsorgssenter og har vært sentrale i forbindelse med leveransen. Tor Gøran har i tillegg vært involvert i opplæringen av ansatte som nå tar i bruk velferdsteknologi i arbeidshverdagen.

Avanserte møterom

Rådgiver Geir Aslaksen er stadig på farta i forbindelse med ulike oppdrag rundt omkring i fylket. Han er en av flere ansatte på salgsavdelingen, og har hatt ansvaret for leveransen av IT-utstyr og løsninger også til den nye omsorgssenteret.

– Det vil si alt av utstyr og løsninger som ikke handler om velferdsteknologi. Akkurat nå jobber vi med møterommene, der samtlige skal ha toskjerms-løsninger, komplett utstyr for videokonferanse, utstyr for styring og kontroll av møterom og møtebooking. Vi skal utstyre 14 slike rom og etter hvert et større forsamlingsrom med egen scene, forteller han.

UTSTYRSANSVARLIG: Mange av Serit Eltele sine kunder har møtt Geir Aslaksen. Han jobber som rådgiver på salgsavdelingen og har sørget for at utstyr fortløpende har blitt levert til Alta Omsorgssenter.

Viktig med tillit

Alta Omsorgssenter skulle egentlig åpne i januar. Da koronapandemien var et faktum, ble behovet for flere avdelinger plutselig stort allerede før jul. Det innebar at også Serit Eltele måtte kaste seg rundt for å få på plass en avdeling i ekspressfart. John Helland, kommunalleder Helse og sosial i Alta kommune, er svært tilfreds med samarbeidet. 

– Serit Eltele er løsningsorienterte og har vært veldig på tilbudssiden. Vi har fått den tilliten som et prosjekt som dette har vært helt avhengig av. Vi kan legge fram ønskene våre og de kommer med gode, lokale løsninger. For meg som kommunalleder handler det om å levere trygge tjenester til brukere og ansatte. Vi må vite at det fungerer, at det er utprøvd og at ansatte har fått god opplæring, sier han. 

EN VIKTIG RESSURS: De fleste i Serit Eltele har på en eller annen måte vært involvert i arbeidet. Her klargjør lærling Vemund Larsson haugevis med sensorer som nå er i bruk på det nye omsorgssenteret som ligger et steinkast unna Serit Elteles kontorer i Alta.

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet under

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Tromsø

  • Torgeir Solberg
  • torgeir.solberg@tromso.serit.no
  • 934 14 555

ITstyring

  • Tommy Rasmussen
  • tommy@itstyring.no
  • 997 10 997

Serit Eltele

  • Håvard R. Bellika
  • havard.bellika@eltele.serit.no
  • 906 01 645

Serit Comtec

  • Thomas Sørensen
  • thomas@comtec.no
  • 908 78 008

Serit Hålogaland

  • Asle Pedersen
  • asle.pedersen@harstad.serit.no
  • 992 87 070

Serit Itum

  • Olav Andreassen
  • olav.andreassen@itum.serit.no
  • 992 23 188

Serit Nidaros

  • Fride Skjefte
  • fride.skjefte@nidaros.serit.no
  • 404 82 140
Mats Indbjør

ProData

  • Mats Indbjør
  • mi@prodata.as
  • 464 44 445

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet

Kontaktskjema Oslo

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Oslo

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Tromsø

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema ITstyring

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Eltele

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Abacus

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Hålogaland

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Itum

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Nidaros

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema ProData Kirkenes

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Serit logo hvit

Serit er en av Norges største selvstendige IT-grupper, med 28 lokalkontorer. Vi er sterkt opptatt av lokal tilstedeværelse og av å bygge nære relasjoner. Vårt fokus er å gjøre IT til et konkurransefortrinn for våre kunder.

Smart IT. God jobbdag.

Navigasjon

Tjenester

Referanser

Aktuelt

Arrangementer

Kontakt oss

Finn nærmeste Serit kontor

Ansatte

Bli forhandler

Vil du bli en av oss?

Support

Om Serit

Etiske retningslinjer

Miljøfyrtårn

Bærekraftstrategi

Personvernerklæring

Nettbutikk

Vi sponser

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevpåmelding

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Linkedin Youtube Facebook
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo