Skip to content
Serit Logo
Meny
Tjenester
Infosenter
Kontakt
Ansatte
Karriere
Tjenester

Tjenester

  • Datasenter
  • Datasikkerhet
    • Serit Sikker Ansatt
  • Forretningsanalyse
  • IT-infrastruktur
  • Klientdrift
    • Klient som en tjeneste
  • Microsoft
  • Møterom
  • Servicedesk
    • Servicedesk som en tjeneste
  • Telefoni
  • Utvikling
    • Applikasjons-utvikling
  • Datasenter
  • Datasikkerhet
    • Serit Sikker Ansatt
  • Forretningsanalyse
  • IT-infrastruktur
  • Klientdrift
    • Klient som en tjeneste
  • Microsoft
  • Møterom
  • Servicedesk
    • Servicedesk som en tjeneste
  • Telefoni
  • Utvikling
    • Applikasjons-utvikling
Infosenter

Fagartikler

Optimaliser din IT-hverdag

IoT og datafangst – dette må du vite

IT-infrastruktur – hvorfor er det så viktig?

Hva kjennetegner en kompetent IT-konsulent?

Se alle

Referanser

IT-tjenester i praksis

Datavisualisering skaper verdi for Alta Kraftlag SA

Trofast og kompetent IT-leverandør i over 30 år

Digitalisering av Liøya barnehage

Se alle

Arrangementer

Kommende arrangementer

Teknologidager 2023 – Serit Hålogaland

Teknologidagene i nord 2023

Se alle

Aktuelt

Siste nyheter fra Serit Gruppen

Nasjonal velferdsteknologi-leverandør møter framtida med Serit Eltele  

6. juni 2023

Comtec blir Serit Comtec

15. mai 2023

Serit Gruppen etablerer seg sentralt i Oslo

8. mars 2023

Se alle

Kontakt
Ansatte
Karriere
Søk
Close this search box.
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Serit Comtec
    • Datalink IT
    • ITstyring
    • ProData
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Meny
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Serit Comtec
    • Datalink IT
    • ITstyring
    • ProData
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Serit Logo
Søk
Close this search box.
Meny
  • Forside
  • Tjenester
  • Fagartikler
  • Referanser
  • Arrangementer
  • Aktuelt
  • Karriere
  • Om Serit
  • Ansatte
  • Nettbutikk
  • Kontakt

Fagartikler

IoT og datafangst – dette må du vite

IT-infrastruktur – hvorfor er det så viktig?

Hva kjennetegner en kompetent IT-konsulent?

Se alle

Referanser

Datavisualisering skaper verdi for Alta Kraftlag SA

Trofast og kompetent IT-leverandør i over 30 år

Digitalisering av Liøya barnehage

Se alle

Arrangementer

Teknologidager 2023 – Serit Hålogaland

Teknologidagene i nord 2023

Se alle

Aktuelt

Nasjonal velferdsteknologi-leverandør møter framtida med Serit Eltele  

Comtec blir Serit Comtec

Serit Gruppen etablerer seg sentralt i Oslo

Se alle

Alta Omsorgssenter – et dynamisk og «vanvittig» prosjekt for Serit Eltele

  • 1. oktober 2020

Arbeidet med et av Norges største og mest moderne omsorgssenter har nærmest ført til unntakstilstand for både IT- leverandør og oppdragsgiver.

Fem unike bygg, som totalt utgjør et areal på rundt 24 000 kvadratmeter og består av flere avdelinger og funksjoner, skal nå huse 168 beboere. Ny teknologi skal gjøre hverdagen tryggere og mer effektiv for både beboere og ansatte, og det er ikke bare vaktrom og beboerrom som har blitt utstyrt med det siste innen teknologi. Ikke mindre enn 150 kontorer får nå på plass riktig IT-utstyr. Det samme gjør tidsriktige møterom, som skal optimaliseres for fysiske møter og ikke minst videomøter.

Dynamisk prosjektgjennomføring 

Direktør Jens-Harald Jenssen i Serit Eltele sier at totalleveransen til Alta Omsorgssenter i Alta er spesiell på flere måter. Ikke bare er bygget spesielt hva angår utforming og areal, med mange avdelinger, etasjer og rom som skal ha riktig utstyr og velferdsteknologiske fasiliteter. Prosjektet har vært «vanvittig» også i omfang og kompleksitet.

– Det har nærmest vært unntakstilstand for både oss som jobber i Serit Eltele og for de involverte i Alta kommune. Våre prosjektledere har hatt ukentlige møter med kommunen der vi i fellesskap har kommet fram til de beste løsningene. Både med tanke på tekniske løsninger og økonomiske rammer. Dette har absolutt vært et dynamisk prosjekt.

Han beskriver Alta kommune som en kanongod oppdragsgiver. 
– Kommunen har stilt krav hele veien og samtidig gitt oss rom for å finne gode løsninger sammen med våre leverandører. Vi har hatt et særlig fokus på å finne en god match mellom det å tilby fremtidsrettede løsninger og ivareta en god totaløkonomi i prosjektet for kunden, sier Jenssen.

GODT KJENT PÅ AOS: Tor Gøran Fredriksen og Tore Silkoset fra Serit Eltele er tekniske konsulenter. De kjenner etter hvert hver krik og krok på Alta Omsorgssenter og har vært sentrale i forbindelse med leveransen. Tor Gøran har i tillegg vært involvert i opplæringen av ansatte som nå tar i bruk velferdsteknologi i arbeidshverdagen.

Avanserte møterom

Rådgiver Geir Aslaksen er stadig på farta i forbindelse med ulike oppdrag rundt omkring i fylket. Han er en av flere ansatte på salgsavdelingen, og har hatt ansvaret for leveransen av IT-utstyr og løsninger også til den nye omsorgssenteret.

– Det vil si alt av utstyr og løsninger som ikke handler om velferdsteknologi. Akkurat nå jobber vi med møterommene, der samtlige skal ha toskjerms-løsninger, komplett utstyr for videokonferanse, utstyr for styring og kontroll av møterom og møtebooking. Vi skal utstyre 14 slike rom og etter hvert et større forsamlingsrom med egen scene, forteller han.

UTSTYRSANSVARLIG: Mange av Serit Eltele sine kunder har møtt Geir Aslaksen. Han jobber som rådgiver på salgsavdelingen og har sørget for at utstyr fortløpende har blitt levert til Alta Omsorgssenter.

Viktig med tillit

Alta Omsorgssenter skulle egentlig åpne i januar. Da koronapandemien var et faktum, ble behovet for flere avdelinger plutselig stort allerede før jul. Det innebar at også Serit Eltele måtte kaste seg rundt for å få på plass en avdeling i ekspressfart. John Helland, kommunalleder Helse og sosial i Alta kommune, er svært tilfreds med samarbeidet. 

– Serit Eltele er løsningsorienterte og har vært veldig på tilbudssiden. Vi har fått den tilliten som et prosjekt som dette har vært helt avhengig av. Vi kan legge fram ønskene våre og de kommer med gode, lokale løsninger. For meg som kommunalleder handler det om å levere trygge tjenester til brukere og ansatte. Vi må vite at det fungerer, at det er utprøvd og at ansatte har fått god opplæring, sier han. 

EN VIKTIG RESSURS: De fleste i Serit Eltele har på en eller annen måte vært involvert i arbeidet. Her klargjør lærling Vemund Larsson haugevis med sensorer som nå er i bruk på det nye omsorgssenteret som ligger et steinkast unna Serit Elteles kontorer i Alta.

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet under

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Tromsø

  • Torgeir Solberg
  • torgeir.solberg@tromso.serit.no
  • 934 14 555

ITstyring

  • Tommy Rasmussen
  • tommy@itstyring.no
  • 997 10 997

Serit Eltele

  • Håvard R. Bellika
  • havard.bellika@eltele.serit.no
  • 906 01 645

Comtec

  • Thomas Sørensen
  • thomas@comtec.no
  • 908 78 008

Datalink IT

  • Jan I Christiansen
  • jc@datalinkit.no
  • 990 90 456

Serit Hålogaland

  • Asle Pedersen
  • asle.pedersen@harstad.serit.no
  • 992 87 070

Serit Itum

  • Olav Andreassen
  • olav.andreassen@itum.serit.no
  • 992 23 188

Serit Nidaros

  • Fride Skjefte
  • fride.skjefte@nidaros.serit.no
  • 404 82 140
Mats Indbjør

ProData

  • Mats Indbjør
  • mi@prodata.as
  • 464 44 445

CentPro

  • Thomas Ryste
  • thomas@centpro.no
  • 467 67 699

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet

Kontaktskjema Oslo

Kontaktskjema Oslo

Kontaktskjema Tromsø

Kontaktskjema ITstyring

Kontaktskjema Eltele

Kontaktskjema Comtec

Kontaktskjema Datalink IT

Kontaktskjema Hålogaland

Kontaktskjema Itum

Kontaktskjema Nidaros

Kontaktskjema ProData Kirkenes

Kontaktskjema CentPro

Serit logo hvit

Serit er en av Norges største selvstendige IT-grupper, med 12 lokalkontorer. Vi er sterkt opptatt av lokal tilstedeværelse og av å bygge nære relasjoner. Vårt fokus er å gjøre IT til et konkurransefortrinn for våre kunder.

Smart IT. God jobbdag.

Navigasjon

Tjenester

Referanser

Aktuelt

Arrangementer

Kontakt oss

Finn nærmeste Serit kontor

Ansatte

Bli forhandler

Vil du bli en av oss?

Support

Om Serit

Etiske retningslinjer

Miljøfyrtårn

Bærekraftstrategi

Personvernerklæring

Nettbutikk

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevpåmelding

Linkedin Youtube Facebook
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre ditt besøk på nettstedet så godt som mulig. Ved å klikke på «Aksepter» godkjenner du alle informasjonskapsler. Hvis det er visse typer du ikke ønsker å godkjenne, kan du alltid gjøre endringer i innstillinger for informasjonskapsler.
Les mer om personvern.
Innstillinger for informasjonskapslerAkseptér
Personvern- og cookie-policy

Innstillinger for informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din mens du navigerer gjennom nettstedet. Ut av disse informasjonskapslene lagres informasjonskapslene som er kategorisert som nødvendige i nettleseren din, da de er avgjørende for å fungere med grunnleggende funksjoner på nettstedet. Vi bruker også tredjeparts informasjonskapsler som hjelper oss med å analysere og forstå hvordan du bruker dette nettstedet. Disse informasjonskapslene lagres bare i nettleseren din med ditt samtykke. Du har også muligheten til å velge bort disse informasjonskapslene. Men å velge bort noen av disse informasjonskapslene kan ha en innvirkning på nettleseropplevelsen din.
Nødvendige

Disse støtter opp under kjernefunksjonalitet knyttet til sikkerhet. Vi har vurdert disse som nødvendige, og de lagres derfor uten foregående samtykke.

Webanalyse og markedsføring

Informasjonskapsler for webanalyse og markedsføring brukes for å forstå hvordan besøkende bruker nettsiden. Disse informasjonskapslene gir opplysninger om antall besøkende, hvor trafikken kommer fra osv.

Lagre og godta