En IT-hverdag levert som en tjeneste gir en enklere, mer økonomisk og forutsigbar datahverdag.
Senior bedriftsrådgiver hos Serit Eltele, Geir V. Aslaksen, forklarer at leieavtaler kan kombineres på ulike måter.
– Hensikten er å kunne tilby bedrifter en komplett og forutsigbar IT-løsning som de betaler månedsleie for. At løsningen er skalerbar og er uten bindingstid er viktige faktorer for kundene våre.
Support inngår
Salgsteamet i Serit Eltele erfarer at stadig flere bedrifter nå velger en avtale som gjør det mulig for dem å leie utstyr og løsninger som de trenger i IT-hverdagen, i stedet for å eie.
– At alt håndteres av oss forenkler selvsagt IT-hverdagen i bedriftene. Utstyr som stasjonære og bærbare pc-er, dokkingstasjoner, skjermer, back-up, samt sikkerhetsløsninger, nettverk og møterom er eksempler på utstyr og løsninger som kan inngå i en slik avtale. Ikke minst er det viktig og betryggende for kunden å vite at all support inngår. Det samme gjør etablering, konfigurasjon, klargjøring, montering osv. Får du feil på en pc, så bytter vi ut enheten raskt. Enklere blir det ikke, poengterer Aslaksen.
«Sikker klient»
En av løsningene som kan inngå «As a Service» er «Sikker klient». Sikkerhets-produktet, som baserer seg på Microsoft 365 Business Premium, gjør det mulig for Serit Eltele å sikre og administrere enhetene hos kunden, samtidig som de beskyttes med en antivirus-løsning.
– Skulle for eksempel en pc komme på avveie, så kan vi slette alt innholdet for kunden via en konsoll. Vi kan også sette på kryptering av harddisk for å sikre innholdet enda bedre, forklarer Aslaksen.
Hvem passer en leieavtale for?
– Tjenester As a Service passer for alle typer bedrifter. Det er enkelt, skalerbart og tilpasset små og mellomstore bedrifter som ønsker å skalere tjenestene sine i takt med bedriftens behov. Bedriften betaler en månedlig pris per medarbeider for tjenestene som benyttes. Vil du vite mer, ta kontakt på salg@eltele.serit.no.