Fremhevet bilde

Referanse:

Overlater IT-drifta til Serit Eltele

10. juni 2021

Etter å ha blitt kjøpt opp var det naturlig for iFront Karriere og ta stilling til hvordan den nye IT-hverdagen skulle driftes.

iFront Karriere har sine lokasjoner i hele landet og er markedsledende innen kurs og omstillingsprosesser inn mot offentlig sektor. Gjennom å tilby kurs, profesjonell karriereveiledning og yrkesveiledning tilpasset mennesker i omstilling, er målet å hjelpe mennesker tilbake eller inn i arbeidsmarkedet.

Måtte ta et valg
Inntil nylig utgjorde i iFront Karriere en del av Sonans Gruppen.
– Etter at vi ble kjøpt opp måtte vi bestemme oss for om vi skulle fortsette å drifte våre IT-løsninger internt eller benytte oss av en driftsleverandør. Vi valgte den siste løsningen, forteller administrerende direktør, Ingolv Hageberg.

En omfattende prosess
Ansvaret for IT-drifta er nå flyttet til Serit Eltele.
– Dette har vært en omfattende prosess med mange som har konkurrert om oppdraget. Vi landet på Serit Eltele og anser det som helt uproblematisk at vår driftsleverandør har sitt hovedkontor i Alta. Fortsatt pågår det en del småsaker i forbindelse med å få på plass selve drifta på lokasjonene, men dette er ting som løses fortløpende. Vi er allerede i gang med supportsaker og samarbeidet fungerer godt, sier Hageberg.

Serit Eltele utgjør i dag en viktig funksjon for oss. Vi tar opp ting fortløpende, problemer løses effektivt, og vi opplever så langt at samarbeidet fungerer godt.

Direktør iFront Karriere, Ingolv Hageberg.

150 ansatte og 14 lokasjoner
150 ansatte er i dag fordelt på iFront Karrieres kontorer i hele landet. I det siste har flere team fra Serit Eltele fartet land og strand for å på plass den nye IT-hverdagen til det som både er en ny og, ikke minst, spennende kunde. Lokasjoner som Hamar, Mjøndalen, Bærum, Orkanger og Brumunddal er blant de som har blitt satt i drift. Det har også Drammen, der den største lokasjonen har adresse.

Utgjør en viktig funksjon
Avstander er nærmest ikke lenger et tema når det kommer til å kunne levere gode og sikre IT-tjenester. Tett dialog, tilgjengelighet og tilgang til et godt kompetansemiljø er avgjørende kriterier for en kunde som iFront Karriere.

– Serit Eltele utgjør i dag en viktig funksjon for oss. Vi tar opp ting fortløpende, problemer løses effektivt, og vi opplever så langt at samarbeidet fungerer bra. At IT-hverdagen funker er selvsagt viktig, og ikke minst er den driftsmessige sikkerheten svært viktig. Ettersom vi jobber i en bransje der vi behandler personsensitive data, er det helt nødvendig at sikkerheten blir ivaretatt på best mulig måte, understreker Hageberg.

Krever solid innsats
14 fullskalalokasjoner og noen litt mindre, driftes i dag på løsninger fra Serit Eltele. Oppdraget har i forkant fordret solid innsats og fokus i lang tid.

– Oppdrag som innebærer oppstart på såpass mange lokasjoner mer eller mindre samtidig, krever solid innsats og lange kvelder på jobb. At så mange konsulenter og montører reiser ut på oppdrag på samme tid, merkes selvsagt internt. Men dette har gått smertefritt og vi er godt fornøyd. 1. juni var fristen for ferdigstillelse, og alt har gått etter planen. Nå er jeg vel inhabil, men jeg må likevel si at det er utført et meget godt stykke arbeid. Jeg er mektig imponert over kunnskapsnivået til mine kollegaer, skryter Vidar Thomassen, som har ledet prosjektet hos Serit Eltele.

Vil du vite mer om IT-drift?

Kontakt med Serit Eltele