Skip to content
Serit Logo
Meny
Tjenester
Infosenter
Kontakt
Ansatte
Karriere
Tjenester

Tjenester

  • Datasenter
  • Datasikkerhet
    • Serit Sikker Ansatt
  • Forretningsanalyse
  • IT-infrastruktur
  • Klientdrift
    • Klient som en tjeneste
  • Microsoft
  • Møterom
  • Servicedesk
    • Servicedesk som en tjeneste
  • Telefoni
  • Utvikling
    • Applikasjons-utvikling
  • Datasenter
  • Datasikkerhet
    • Serit Sikker Ansatt
  • Forretningsanalyse
  • IT-infrastruktur
  • Klientdrift
    • Klient som en tjeneste
  • Microsoft
  • Møterom
  • Servicedesk
    • Servicedesk som en tjeneste
  • Telefoni
  • Utvikling
    • Applikasjons-utvikling
Infosenter

Fagartikler

Optimaliser din IT-hverdag

Bærekraftig IT og Product Life Cycle Management

IT-løsninger for bedrifter

Økt livskvalitet med velferdsteknologi 

Se alle

Referanser

IT-tjenester i praksis

Over 10 år med Frøy ASA

Datavisualisering skaper verdi for Alta Kraftlag SA

Trofast og kompetent IT-leverandør i over 30 år

Se alle

Arrangementer

Kommende arrangementer

Se alle

Aktuelt

Siste nyheter fra Serit Gruppen

Sensio møter framtida med Serit Eltele  

6. juni 2023

Comtec blir Serit Comtec

15. mai 2023

Serit Gruppen etablerer seg sentralt i Oslo

8. mars 2023

Se alle

Kontakt
Ansatte
Karriere
Søk
Close this search box.
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Comtec
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Datalink IT
    • ITstyring
    • ProData
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Meny
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Comtec
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Datalink IT
    • ITstyring
    • ProData
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Serit Logo
Søk
Close this search box.
Meny
  • Forside
  • Tjenester
  • Fagartikler
  • Referanser
  • Arrangementer
  • Aktuelt
  • Karriere
  • Om Serit
  • Ansatte
  • Nettbutikk
  • Kontakt
  • Support
    • Serit Comtec
    • Serit Eltele Kundesenter
    • Serit Hålogaland Kundesenter
    • Serit Itum Kundesenter
    • Serit Nidaros Kundesenter
    • Serit Tromsø Kundesenter
    • Datalink IT
    • Impero IT
    • ITstyring
    • ProData

Fagartikler

Bærekraftig IT og Product Life Cycle Management

IT-løsninger for bedrifter

Økt livskvalitet med velferdsteknologi 

Se alle

Referanser

Over 10 år med Frøy ASA

Datavisualisering skaper verdi for Alta Kraftlag SA

Trofast og kompetent IT-leverandør i over 30 år

Se alle

Arrangementer

Se alle

Aktuelt

Sensio møter framtida med Serit Eltele  

Comtec blir Serit Comtec

Serit Gruppen etablerer seg sentralt i Oslo

Se alle

Sånn blir du effektiv – og trives – på hjemmekontoret

  • 12. mars 2020

Hele Serit har rigget seg til med hjemmekontor for å bidra til å stoppe spredningen av koronaviruset. Her er rådene vi følger for å jobbe effektivt og trives over tid med denne arbeidsformen. Dette gjør vi for å minske risikoen for ansatte og deres nærmeste, for at vi skal kunne opprettholde tjenester til kundene gjennom denne tiden, og for å verne kundene og de som ellers kommer i kontakt med oss.

Veldig mange benytter seg allerede av den fleksibiliteten hjemmekontor representerer, av og til. Vi trenger sammenhengende tid for konsentrasjon uten avbrytelser eller litt ekstra tid til å få unna private gjøremål på dagtid, mens vi legger inn noen ekstra timer med jobb på kvelden.

Men nå er situasjonen annerledes. Det er ikke snakk om en halv eller hel dag, men om flere uker. Det betyr at oppgaver som vi vanligvis løser i fellesskap på jobb eller møter som skjer ute hos kunder og partnere, må skje på Skype, Teams eller en annen plattform. Og prosesser som vanligvis drives fremover ved at vi møtes fysisk og jobber sammen, må organiseres på helt andre måter.

Her er rådene vi har satt sammen for oss selv; de ansatte i Serit som kan gjøre store deler av jobben sin hjemmefra i ukene som kommer:

  • Husk å ta med deg det du trenger når du går hjem fra jobb. Ikke alle har gode headset, mus og tastatur hjemme. Det trenger du når perioden med hjemmekontor kan bli flere uker lang.
  • Installer deg på en egen plass eller et eget rom hvis det er mulig. Å jobbe i fred for resten av familien er en garanti for å få ting gjort. Sørg for godt lys og en god stol å jobbe i.
  • Hold på rutinene og jobb i arbeidstiden. Planlegg kvelden før, hva du skal få gjort dagen etter.
  • Bruk verktøy og skyløsninger, for eksempel Microsoft Teams, Microsoft 365, og azure som gjør det mulig å samarbeide ansikt til ansikt og samtidig i dokumenter og filer. Det som er lagret lokalt, har liten verdi for andre.
  • Ta vare på sikkerheten. Forsikre deg om at hjemmenettverket ditt er beskyttet av en brannmur, dette kan være med på å heve sikkerheten i en ny arbeids hverdag med nye sikkerhetshull. Hvis du er usikker bør du sjekke med IT-ansvarlig eller virksomhetens IT-partner.
  • Jobb så normalt som mulig. Kundemøter kan gjennomføres på Skype, Teams eller mobil, det samme gjelder dialog og samarbeid med kollegaer. Hvis du signaliserer at det meste kan løses med funksjonell og riktig teknologi, vil både kunder og kollegaer se at det stemmer -og være med på samarbeidet.
  • Ta pauser! I løpet av en dag på kontoret blir du avbrutt, invitert med på lunsj og kaffe. Å lade batteriene er minst like viktig når du sitter konsentrert på hjemmekontoret.
  • Ta vare på det sosiale. Kall opp en kollega på Teams og prat om alt annet enn jobb. Organiser vinlotteri eller en Kahoot fredag ettermiddag, der så mange som mulig logger seg inn og blir med. Og del kattebilder på intranettet, som om alt er som vanlig.

I Serit gir vi gjerne råd og bistår for å få de ansattes hjemmekontorløsninger til å fungere godt. Og mye kan gjøres over telefon og med skjermdeling.

Med det ønsker vi dere en god jobbdag!

Ta kontakt for en samtale om hvordan du best kan legge til rette for dine ansatte og kollegaer med arbeidsverktøy og nødvendig utstyr.

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet under

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Tromsø

  • Torgeir Solberg
  • torgeir.solberg@tromso.serit.no
  • 934 14 555

ITstyring

  • Tommy Rasmussen
  • tommy@itstyring.no
  • 997 10 997

Serit Eltele

  • Håvard R. Bellika
  • havard.bellika@eltele.serit.no
  • 906 01 645

Comtec

  • Thomas Sørensen
  • thomas@comtec.no
  • 908 78 008

Datalink IT

  • Jan I Christiansen
  • jc@datalinkit.no
  • 990 90 456

Serit Hålogaland

  • Asle Pedersen
  • asle.pedersen@harstad.serit.no
  • 992 87 070

Serit Itum

  • Olav Andreassen
  • olav.andreassen@itum.serit.no
  • 992 23 188

Serit Nidaros

  • Fride Skjefte
  • fride.skjefte@nidaros.serit.no
  • 404 82 140
Mats Indbjør

ProData

  • Mats Indbjør
  • mi@prodata.as
  • 464 44 445

CentPro

  • Thomas Ryste
  • thomas@centpro.no
  • 467 67 699

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet

Kontaktskjema Oslo

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kontaktskjema Oslo

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kontaktskjema Tromsø

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kontaktskjema ITstyring

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kontaktskjema Eltele

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kontaktskjema Comtec

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kontaktskjema Datalink IT

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kontaktskjema Hålogaland

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kontaktskjema Itum

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kontaktskjema Nidaros

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kontaktskjema ProData Kirkenes

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.

Kontaktskjema CentPro

Serit logo hvit

Serit er en av Norges største selvstendige IT-grupper, med 12 lokalkontorer. Vi er sterkt opptatt av lokal tilstedeværelse og av å bygge nære relasjoner. Vårt fokus er å gjøre IT til et konkurransefortrinn for våre kunder.

Smart IT. God jobbdag.

Navigasjon

Tjenester

Referanser

Aktuelt

Arrangementer

Kontakt oss

Finn nærmeste Serit kontor

Ansatte

Bli forhandler

Vil du bli en av oss?

Support

Om Serit

Etiske retningslinjer

Miljøfyrtårn

Bærekraftstrategi

Personvernerklæring

Nettbutikk

Vi sponser

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevpåmelding

Linkedin Youtube Facebook
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre ditt besøk på nettstedet så godt som mulig. Ved å klikke på «Aksepter» godkjenner du alle informasjonskapsler. Hvis det er visse typer du ikke ønsker å godkjenne, kan du alltid gjøre endringer i innstillinger for informasjonskapsler.
Les mer om personvern.
Innstillinger for informasjonskapslerAkseptér
Personvern- og cookie-policy

Innstillinger for informasjonskapsler

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å forbedre opplevelsen din mens du navigerer gjennom nettstedet. Ut av disse informasjonskapslene lagres informasjonskapslene som er kategorisert som nødvendige i nettleseren din, da de er avgjørende for å fungere med grunnleggende funksjoner på nettstedet. Vi bruker også tredjeparts informasjonskapsler som hjelper oss med å analysere og forstå hvordan du bruker dette nettstedet. Disse informasjonskapslene lagres bare i nettleseren din med ditt samtykke. Du har også muligheten til å velge bort disse informasjonskapslene. Men å velge bort noen av disse informasjonskapslene kan ha en innvirkning på nettleseropplevelsen din.
Nødvendige

Disse støtter opp under kjernefunksjonalitet knyttet til sikkerhet. Vi har vurdert disse som nødvendige, og de lagres derfor uten foregående samtykke.

Webanalyse og markedsføring

Informasjonskapsler for webanalyse og markedsføring brukes for å forstå hvordan besøkende bruker nettsiden. Disse informasjonskapslene gir opplysninger om antall besøkende, hvor trafikken kommer fra osv.

Lagre og godta