Skip to content
Serit Logo
  • Tjenester

    Tjenester

    • Datasenter
    • Datasikkerhet
      • Data Loss Prevention (DLP)
      • Endepunktsikring fra Serit
      • Serit Sikrere Ansatt
      • Serit sikrere nettverk
      • Serit Sikkerhetsledelse
      • Tofaktorautentisering (2FA)
    • Forretningsanalyse
    • IT-infrastruktur
    • Klientdrift
      • Serit sikrere klient
    • Microsoft 365
      • Microsoft Azure  
      • Microsoft 365 Business Premium 
    • Microsoft Copilot
      • Copilot-kurs
      • Microsoft Copilot Chat
      • Microsoft Copilot i Excel – alt du må vite!
      • Microsoft Copilot i Windows 11 – din AI-assistent rett på PC-en
      • Microsoft Copilot i Teams
      • Microsoft Copilot i Power BI
      • Microsoft Copilot i Word
      • Microsoft Copilot i Outlook
      • Microsoft Copilot i PowerPoint
    • Møterom
    • Servicedesk
      • Serit servicedesk
    • Utvikling
      • Applikasjons-utvikling
    • Datasenter
    • Datasikkerhet
      • Data Loss Prevention (DLP)
      • Endepunktsikring fra Serit
      • Serit Sikrere Ansatt
      • Serit sikrere nettverk
      • Serit Sikkerhetsledelse
      • Tofaktorautentisering (2FA)
    • Forretningsanalyse
    • IT-infrastruktur
    • Klientdrift
      • Serit sikrere klient
    • Microsoft 365
      • Microsoft Azure  
      • Microsoft 365 Business Premium 
    • Microsoft Copilot
      • Copilot-kurs
      • Microsoft Copilot Chat
      • Microsoft Copilot i Excel – alt du må vite!
      • Microsoft Copilot i Windows 11 – din AI-assistent rett på PC-en
      • Microsoft Copilot i Teams
      • Microsoft Copilot i Power BI
      • Microsoft Copilot i Word
      • Microsoft Copilot i Outlook
      • Microsoft Copilot i PowerPoint
    • Møterom
    • Servicedesk
      • Serit servicedesk
    • Utvikling
      • Applikasjons-utvikling
  • Infosenter

    Fagartikler

    Optimaliser din IT-hverdag

    Gjør deg klar for Windows 11

    Copilot vs ChatGPT – Hva er forskjellen, og hvilken passer best for deg?

    Microsoft Copilot – security

    Se alle

    Referanser

    IT-tjenester i praksis

    Drifter 40 Ifront Karriere-lokasjoner

    Egga Utvikling sparer verdifulle timer med Microsoft Copilot 

    Consto gjør suksess med skreddersydd IT-system: –Et viktig konkurransefortrinn for oss

    Se alle

    Arrangementer

    Kommende arrangementer

    Webinar: Hva kan du bruke Copilot til?

    Teknologidagene i Vest 2025

    Teknologidagene i nord 2025

    Se alle

    Aktuelt

    Siste nyheter fra Serit Gruppen

    Få en mer effektiv arbeidsdag med Copilot-kurs

    23. May 2025

    Serit setter cyberangrep på dagsordenen 

    28. March 2025

    Drømmer om å komme først inn på oppløpet i Trondheim! 

    24. February 2025

    Se alle

  • Kontakt
  • Ansatte
  • Karriere
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Serit Prodata
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
  • Support Support Ikon
    • Serit AS
    • Serit Eltele
    • Serit Hålogaland
    • Serit Itum
    • Serit Nidaros
    • Serit Tromsø
    • Serit Prodata
    • Impero IT
  • Nettbutikk Nettbutikk Ikon
Serit Logo
  • Forside
  • Tjenester
  • Fagartikler
  • Referanser
  • Arrangementer
  • Aktuelt
  • Karriere
  • Om Serit
  • Ansatte
  • Nettbutikk
  • Kontakt
  • Support
    • Serit Eltele Kundesenter
    • Serit Hålogaland Kundesenter
    • Serit Itum Kundesenter
    • Serit Nidaros Kundesenter
    • Serit Tromsø Kundesenter
    • Impero IT
    • Serit Prodata

Fagartikler

Gjør deg klar for Windows 11

Copilot vs ChatGPT – Hva er forskjellen, og hvilken passer best for deg?

Microsoft Copilot – security

Se alle

Referanser

Drifter 40 Ifront Karriere-lokasjoner

Egga Utvikling sparer verdifulle timer med Microsoft Copilot 

Consto gjør suksess med skreddersydd IT-system: –Et viktig konkurransefortrinn for oss

Se alle

Arrangementer

Webinar: Hva kan du bruke Copilot til?

Teknologidagene i Vest 2025

Teknologidagene i nord 2025

Se alle

Aktuelt

Få en mer effektiv arbeidsdag med Copilot-kurs

Serit setter cyberangrep på dagsordenen 

Drømmer om å komme først inn på oppløpet i Trondheim! 

Se alle

Skreddersydde løsninger blir proffe møterom 

  • 4. October 2022

Vi har alle opplevd det. Møtet starter om tre minutter. HDMI-kabelen plugges i laptopen. Du skrur på skjermen, men PC-en popper ikke opp som kilde. Du får omsider fikset det. Ett minutt igjen til møtet. Hvorfor vises ikke de som sitter i møterommet på skjermen? Alt er svart. Panikken tar deg. Du stiller deg det samme spørsmålet du har stilt deg selv mange ganger før: hvorfor kan det ikke bare fungere? 

Det alle ønsker seg aller mest når man skal gå inn i et møte, er at alt bare fungerer som det skal. Hvis alt fungerer, kan man fokusere 100 prosent på informasjonen som skal formidles og temaene som skal gjennomgås. Tallene som skal drøftes og avgjørelsene som skal tas. Kaos i kabler, kameraer og mikrofoner som lever sitt eget liv, alt dette stjeler verdifull tid som kunne blitt brukt på viktigere ting. Innholdet og møtet bør være i fokus, ikke teknologien rundt. Den skal helst bare være der og fungere når det faktisk gjelder, uten at man må foreta seg noe. 

Nå har heldigvis standarden blitt en helt annen. Alt som kan automatiseres blir automatisert. Skjermer skrur seg på av seg selv når møtedeltakerne kommer inn i rommet, eller foreleseren trer opp på talerstolen i auditoriet. Alt du trenger å gjøre for å starte møtet er å trykke på en knapp. Du slipper unna stressmomentet med å måtte dele skjerm for å vise noe, for skjermbildet ditt presenteres rett inn i møtet, uten noe styr. 

Kartlegging av behov og ønsker 

Det er i dialog med nye kunder at proffe møterom skapes. De rommene hvor lyden er tydelig, bildene gode og alt går smidig for seg. For at man skal komme dit, må det stilles spørsmål som avklarer behov, ønsker og forventninger. Hva er egentlig bedriftens behov? Hva skal møterommet brukes til? Hva slags funksjonalitet ønsker dere? Hva bruker dere mest tid på med dagens løsning? Det er opp til kunden å definere bruksområder, så er det Serit sitt ansvar å levere teknologi som oppfyller kravene. Uavhengig av størrelse er alltid målet å skreddersy møterom slik at bedriftens ønsker oppfylles. Gode løsninger resulterer i proffe møterom.  

Bildet viser et møterom med skjermer på veggen

Stadig i utvikling 

Møterom er ikke det de engang var. Nå er det nesten bare fantasien som setter grenser. Teams og Teams-rom er i stadig endring. Teknologien utvikler seg i full fart, basert på ønsker og tilbakemelding fra brukerne. Alle de nye funksjonalitetene gjør det enklere for en rekke bransjer å samhandle på tvers av møterom. I for eksempel byggebransjen kan de vise plantegninger på en touchskjerm, tegne rett på skjermen og endringene lagres i dokumentet underveis. Alle endringer vil også vises i sanntid til de som deltar i møtet på andre kanter, noe som gir en følelse av samhandling.  

Hybridmøter har blitt mer og mer vanlig de siste årene. Det er rett og slett en blanding mellom fysiske og digitale møter. Noen sitter på møterommet i bedriftens lokaler, noen i bilen på vei til kontoret, og noen på hytta. Med dagens teknologi skal et hybridmøte gi følelsen av at alle er fysisk til stede i samme rom. Det er opplevelsen man er ute etter. En mulighet for å forsterke denne følelsen er å justere hvordan møtedeltakerne som deltar via Teams vises på skjermen. I et auditorium kan man for eksempel ha eksterne deltakere på skjermer bak publikum som er til stede i salen, slik at personen som foreleser ser alle tydelig fra talerstolen.  

Uansett hvor mange kule funksjonaliteter som integreres i et møterom så er trikset å skjule alle tekniske duppedingser. Det eneste som skal være synlig er skjermene på veggen, høyttaleren og den lille touchskjermen på bordet. Det vil gi rommet et smidig og profesjonelt uttrykk, slik at fokuset kan være på møtets innhold og formål. 

Kvalitet og brukeropplevelse i fokus skaper proffe møterom 

Det er ikke viktig om møterommet er tiltenkt to eller 200 deltakere. Følelsen av kvalitet og brukeropplevelsen skal være den samme uavhengig av størrelse. Det skal være god lyd, bra bilde og alt skal fungere sømløst. Bedriftens ønsker og behov setter standarden, så er det opptil Serit å skreddersy en løsning som fungerer og lever opp til bedriftens forventninger.  

Alt kan løses, så ta deg en god økt i tenkeboksen. Hvilke ønsker har din bedrift for sitt neste møterom? Vi tilpasser utstyret slik at din hverdag og møtevirksomhet blir enklere og mer komfortabelt. Ta kontakt, så hjelper vi deg å kartlegge dine behov. 

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet under

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Oslo

  • Richard Hægermark
  • richard.haegermark@serit.no
  • 928 92 894

Serit Tromsø

  • Torgeir Solberg
  • torgeir.solberg@tromso.serit.no
  • 934 14 555

ITstyring

  • Tommy Rasmussen
  • tommy@itstyring.no
  • 997 10 997

Serit Eltele

  • Håvard R. Bellika
  • havard.bellika@eltele.serit.no
  • 906 01 645

Serit Comtec

  • Thomas Sørensen
  • thomas@comtec.no
  • 908 78 008

Serit Hålogaland

  • Asle Pedersen
  • asle.pedersen@harstad.serit.no
  • 992 87 070

Serit Itum

  • Olav Andreassen
  • olav.andreassen@itum.serit.no
  • 992 23 188

Serit Nidaros

  • Fride Skjefte
  • fride.skjefte@nidaros.serit.no
  • 404 82 140
Mats Indbjør

ProData

  • Mats Indbjør
  • mi@prodata.as
  • 464 44 445

Kontakt meg eller fyll ut skjemaet

Kontaktskjema Oslo

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Oslo

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Tromsø

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema ITstyring

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Eltele

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Abacus

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Hålogaland

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Itum

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema Nidaros

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Kontaktskjema ProData Kirkenes

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Serit logo hvit

Serit er en av Norges største selvstendige IT-grupper, med 28 lokalkontorer. Vi er sterkt opptatt av lokal tilstedeværelse og av å bygge nære relasjoner. Vårt fokus er å gjøre IT til et konkurransefortrinn for våre kunder.

Smart IT. God jobbdag.

Navigasjon

Tjenester

Referanser

Aktuelt

Arrangementer

Kontakt oss

Finn nærmeste Serit kontor

Ansatte

Bli forhandler

Vil du bli en av oss?

Support

Om Serit

Etiske retningslinjer

Miljøfyrtårn

Bærekraftstrategi

Personvernerklæring

Nettbutikk

Vi sponser

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevpåmelding

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Linkedin Youtube Facebook
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo
Aruba
Microsoft
HP
Dell Platinum
Lenovo
Apple Reseller Autorisert 4
Fortinet
Samsung
logitech
Saga Hvit Liggende Logo